NBSA orders ‘Aaj Tak’, ‘Zee News’, ‘India TV’ and ‘News 24’ to tender apology for airing false and incorrect news

Actor Sushant Singh Rajput’s suicide case

Spreading propaganda about Hindu Sages-Saints was practised by many news channels; however, no such action has ever been taken against them.

New Delhi – The News Broadcasters Standard Association (NBSA) has ordered the Hindi news channel ‘Aaj Tak’ to tender an apology at 8 p.m. on 27th October and pay the fine of Rs. 1 lakh for airing false news in the case of actor Sushant Singh Rajput’s suicide.

Along with Aaj Tak, Hindi TV channels India TV, Zee News, News 24 have also been asked to apologise for violating the principles of journalism while reporting on Sushant Singh Rajput’s suicide. Zee News and India TV will apologise on 27th October, while News 24 will apologise on 29th October.